Zo helpt een e-commerce bureau ondernemers

Timmer je aan de weg met je bedrijf en wil je graag nóg meer potentiële klanten bereiken? De beste manier om dat te doen is tegenwoordig door te adverteren op internet. Maar hoe, en waar, en in welke vorm: dat zijn vragen die niet iedere ondernemer zo maar kan beantwoorden. Eén oplossing is het inschakelen van een e-commerce bureau. Zij beschikken over de up-to-date kennis om het meeste resultaat te halen uit online advertenties – en om een marketingstrategie voor de langere termijn voor jouw bedrijf te ontwikkelen.

Wat is een e-commerce bureau precies?

Dit bureau is gespecialiseerd in het optimaliseren van de marketing en verkoop van andere bedrijven. Meestal is het een full service bedrijf dat alle mogelijke methoden onder de knie heeft. Je bent bij hen dus aan het juiste adres als je bedrijf net begint met online adverteren. Maar ook als je al op bepaalde manieren je zaak op internet promoot, en dat op een professionele manier wil laten aanpakken, kan je een e-commerce bureau inschakelen.

Dit kan een e-commerce bureau voor je doen

Online adverteren beslaat verschillende methoden, want het internet is een grote plek. Een e-commerce bureau kan je helpen met onder andere de volgende soorten marketing.

 

  • Het bureau kan een (nieuwe) website of webshop voor je onderneming maken, of de klantreis op je bestaande website verbeteren en zo de conversie verhogen.
  • Ze kunnen de teksten op je website verbeteren door er populaire zoekwoorden aan toe te voegen (SEO), zodat méér gebruikers je vinden via zoekmachines als Google.
  • Er kunnen advertentiecampagnes op internet, op social media en via e-mail opgezet en uitgevoerd worden. Het kan gaan om banner ads, maar ook om blogs met links, filmpjes, berichten op social media of SEA-advertenties voor de zoekmachines.
  • Het bedrijf kan je helpen met performance marketing, een techniek waarbij het effect van jouw promoties precies wordt gemeten. Zo valt na te gaan op welke kanalen en in welke vorm jouw marketing het meeste effect heeft.
  • Ze kunnen je verkooptechnieken verbeteren, door bijvoorbeeld upselling en cross-selling te implementeren, waardoor de bestelwaarde in je webshop toeneemt.

  

Hoe vind je een geschikt e-commerce bureau?

Dankzij de methodes hierboven kan zo’n bureau flink wat nieuwe bezoekers naar je website toe trekken en zo je naamsbekendheid vergroten en zorgen dat je hogere verkoopcijfers krijgt. Om een e-commerce bureau te vinden dat geschikt is voor jouw onderneming, kan je het best zoeken naar een partij die al veel ondernemers binnen jouw branche heeft geholpen. Ook zijn er bureaus die zich richten op kleine zaken en bureaus die zich op internationale spelers richten. Neem contact op met een bureau dat een dienstverlening aan lijkt te bieden op een niveau dat aansluit bij jouw budget. En ga in zee met een bureau dat nauw met jou samenwerkt, jouw specifieke doelen omarmt en jouw website en/of marketing toekomstproof wil maken. Met de juiste partner kan ook jouw bedrijf een ongekende online bloei doormaken! 

Picture of Arine
Arine

Ik ben Arine, een enthousiaste reiziger en blogger voor Digitalnomad.nl die zich richt op de behoeften van digitalnomads en reizigers. Door mijn eigen uitgebreide reiservaringen deel ik waardevolle inzichten, tips en inspiratie voor anderen die graag de wereld verkennen terwijl ze werken. Mijn blogs behandelen uiteenlopende onderwerpen, van de beste reisbestemmingen en werkplekken tot praktische adviezen over het leven als digitalnomad. Mijn doel is om lezers te helpen een evenwichtige en avontuurlijke levensstijl te creëren. Naast reizen geniet ik van fotografie, nieuwe culturen ontdekken en het maken van herinneringen die een leven lang meegaan.

Inhoudsopgave